Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


M nyelvtan - számnevek

2008.11.20

Számnevek felismerésének gyakorlása..

 

TANÁRI tevékenység, módszerek alkalmazása

a tananyag feldolgozása során

 

TANULÓK tevékenysége

a tanítási óra folyamán

Ráhangolódás:

Mondóka: Egy, megérett a meggy…

Nyolcnegyedes ritmus kitapsolásával.

 

figyelem,

koncentráció

jó hangulat

Ismétlés:

szókártyák csoportosítása

szófajtákra jellemzők

 

GONDOLATI TÉRKÉP

 

csoport által megbízottak

Célkitűzés: „ a mai menetrendünk”

Számnevek felismerését gyakoroljuk

szócsoportok, kifejezések, szövegben való felismerés alapján.

Magyarázat

értékelés folyamatosan, petákok gyűjtésével

Hallás után:

Szavakat mondok, próbáld megjegyezni a számneveket!

felsorolás lapon

 

Ki mennyit jegyzett meg?

 

Betűrejtvényből számnevek kitalálása.

lejegyzés

egymás segítése

helyesírás

 

A kitalált számnevekből minél több szókapcsolat készítése 2 perc alatt.

 

 

 

Házi feladat lesz mondatokba helyezni a kifejezéseket.(min. 8 mondat)

nevelői utasítás

párban, vagy önállóan – a felírt kifejezések száma összeadódik csoportonként

 

Képek segítségével számnév+főnév és számnév+melléknév+főnév szókapcsolat írása

 

A gyűjtött kifejezések felolvasása úgy, hogy közben megmutatják a tablón is.

 

 

5 csoport

5 tablókép alapján

 

figyelem koncentrálás

 

egymásra figyelés

 

Mennyit tudnak a másik 4 csapatéból felidézni?

 

 

„emil” –újság Állati hírek rovata alapján - főként a számnevekre, adatokra figyeljetek!

Mini TOTÓ 6 kérdéssel. 

összehangolt munka

szövegértés

feleletválasztós totó

 

Egymás értékelése.

Petákok beváltása.

tetszésnyilvánítások

önértékelések

jó tanácsok

Befejező játék: csak számnév+főnév szókapcsolatot vihet magával

(pl. hat liba vele megy.....)

A gazda rétre megy című dalra.