Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Matek

2009.03.04

 

TANÁRI tevékenység, módszerek alkalmazása

a tananyag feldolgozása során

 

TANULÓK tevékenysége

a tanítási óra folyamán

1. Ráhangolódás:

    A hottentották királya nem szereti:

( - a 2-s számot, helyette tapsol

 - az 5-ös számot, helyette tüsszent.

 - sem a 2-st, sem az 5-öst nem szereti.

A számok: 3265, 2952, 5242, 4535

Figyelem, koncentrálás, egymásra figyelés

ritmustartás

 

jó hangulat

2. Bemelegítő gyakorlatok (tréning gyakorlatok):

a) Csiga Zsiga barátjával az erdőben sétál, találd ki milyen virágokat látott kinyílni!

Megfejtés: IBOLYA – HÓVIRÁG

 

b) Időkitöltő: a hibás eredmények javítása

csoport munkával

feladatok megosztása

 

a csigaházon szorzások, de csak a jó eredmények betűit kell összeolvasni

- a javított feladat lejegyzése a füzetbe

3. Célkitűzés: ma a kerek tízesek, százasok szorzását gyakoroljuk.

Tk.II. 7./1., 2., 3.,

 

(differenciált egyéni munka egy-egy tanulóval)

páros munkával

ellenőrzés: a csoporton belül összeolvasással

 

- adott tanulók egyenként a tanítóval dolgoznak

4. Pókhálós

    a kapott eredmények közül minél
többet kell a pók hálójában elhelyez-
ni adott tulajdonságokhoz

számolási rutin

figyelem, fegyelem, pontos számítás, helyzetfelismerés

5. Szaladó család:( levezető gyakorlat)

    a gyerekek mértékegységgel kifeje-
    zéseket húznak, indul a történet:
    Délután 1-re vendégeket várunk,
    ezért még be kell vásárolni…

Ha a megadott kifejezést meghallják,
futni kell a székek körül.

figyelem

koncentrálás

gyors reagálás

6. Házi feladat:

   – adott számokat szorzással kifejezni

(2400, 3600, 4000, 4200)

Gyűjteni 5db mértékegységes kifeje-
zést.

 

7. Értékelés – folyamatosan

Csoportok önmagukat

Csoportok a feladatokat

Nevelő egyéni és csoportmunkát.

Petákok

 

 

Beváltások.