Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Matematika - 4.

2008.10.02

 

TANÁRI tevékenység, módszerek alkalmazása

a tananyag feldolgozása során

 

TANULÓK tevékenysége

a tanítási óra folyamán

Ráhangolódás:

„Mexikói eső”

Csoportok alakítása puzzle-val.

figyelem,

koncentráció

jó hangulat

Az óra menetének megbeszélése:

matematikai fogalmak ismétlése

- alaki érték

- helyi érték

- páros, páratlan szám

- relációs jel

- összeg, különbség, szorzat, becslés

- műveletek sorrendje

- számlépcső

ismeretek felidézése

értékelés tisztázása

(petákok gyűjtése, folyamatos értékelés)

 

Számlálás 5-tel adott háromjegyű számtól ritmusra.

(Körben ülünk: taps – térd – ritmustartással számlálás 5-tel, minden tanuló mond egy számot.)

 

ritmustartás

megosztott figyelem

rutinszámolás

 

Számsorozat folytatása 3 perc alatt.

Adott (csapatok számot húznak) számhoz 50-t adunk.

 

számolási rutin fejlesztése

önálló számolás

ellenőrzés csoportokban

Figyelem fenntartása:

Háromjegyű számok keresése 12x12-s számtáblából.

A tízesek helyén 3-as legyen!

Páros, páratlan számok megkülönböztetése jelölő filccel.

 

alak-háttér megkülönböztetése

figyelem

monotóniatűrés

páros munka

együttműködés

Számok válogatása kerekített érték szerint.

(a számtábla számai szerepelnek)

 

csoport együtt dolgozik

 

 

Szöveggel megfogalmazott számfeladatok számítása becsléssel, ellenőrzéssel írásban.

(A Tk.I. 10./ 4. feladata az elnevezéseket gyakoroltatja.)

 

számítások ellenőrzése

egymás segítése

Számlépcsők készítése.

 

A lépcső felragasztása.

csapatonként

 

Házi feladat:

Adatok gyűjtése az osztályokról adatlapon.

Tk. I. 11./ 1. lefelé haladó számlépcső

vagy:

vegyes gyakorló feladat

 

csoportmunka, feladatok elosztásával

 

választás lehetősége

A feladatok és egymás munkájának értékelése, petákok begyűjtése.

önkritika

vélemények megfogalmazása