Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Matematika-II.

2009.02.03

 

TANÁRI tevékenység, módszerek alkalmazása

a tananyag feldolgozása során

 

TANULÓK tevékenysége

a tanítási óra folyamán

1.Ráhangolódás:

 – Dupla, dupla – játék

 – A miniszter macskája – húzott időpontokkal

 

 

figyelem, koncentráció

kommunikáció, egymásra figyelés

(órákon különböző időpontok vannak)

2. Az időpontok növekvő sorrendbe helyezése (csoporton belül)

csoportmunka

együttműködés

egymás javítása, segítése, ha kell

3. Célkitűzés:

IDŐPONT – IDŐTARTAM

(15 – 6 – 27 – 28 – 24 – 22 – 33 )

(15 – 6 – 27 – 33 – 1 – 30 – 33 – 1 – 21 )

Mit jelent az egyik, mit a másik kifejezés?

az órai célkitűzés megfejtése abc-kóddal
csoportban dolgoznak

 

magyarázat keresése közösen, meghatározás megfogalmazása

4. Gyakorlatok: Tk. 61./2.

    Időkitöltő: Tk. 61./3.

egyéni munka

páros munkával ell.

 

5. Házi feladat Tk. 61./1.

bejelölés, esetleges kérdés
feltevése

6. Levezető gyakorlatok:

időpontok beállítása játékórákon
időpontok megnevezése többféle
módon

a csoportok külön dolgoz-
nak, egymásnak adnak időpontokat
-jelre az adott beállítást több

féle módon megnevezik

7. Értékelés

– a feladatokat értékelik a csoportok

– a csoporttagok együttműködését a csoportvezetők

folyamatos: petákokkal

melyik tetszett, könnyűvolt,
nehéz volt, mit kell még
jobban gyakorolni

 

petákok beváltása