Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Mátyás mondák - 3. osztály - olvasás

2011.10.01

Olvasás – 3. osztály – Mátyás mondák

Téma: Mátyás mondák

Feladat:

Oktatási: A témával kapcsolatos szemelvény felelevenítése, gyakorlás, rendszerezés.

Képzési: A már kialakult jártasságok gyakorlása fejlesztése – logikus gondolkodás, emlékezet kommunikáció, olvasás, szókincs- bővítése.

Nevelési: egymás segítése, elfogadása, szocializáció, egyéni felelősség, csoport felelősség érzet kialakítása.

Óra típusa: kooperatív óra

Módszerek: kooperatív módszertárból: puzzle, villámkártya, plakátkészítés, válogatás

Megfigyelési szempont: a csoport minden tagja kiveszi-e a részét a képességeihez mérten a feladatból, segítik-e egymást, a felelősök végzik e feladatukat.

 

TANÁRI tevékenység, módszerek alkalmazása tananyag feldolgozása során

TANULÓK tevékenysége tanítási óra folyamán

Ráhangolódás

Csoportalakítás

 számok húzásával

Szerepkörök egyeztetése (a tanulók maguk választanak)

Ø       Zh: Kaláka; Mátyás rajzfilmzene
Zenehallgatás közben a borítékokban lévő mátyás-kori címerek kirakása

Ø       Kiről énekeltek a dalban? (Mátyás királyról)

Ø       Melyik mondát olvastuk Mátyás királyról? (Mátyás király és a kolozsvári bíró)

 

 

 

 

egymás elfogadása

kompromisszumkészség fejlesztése

 

 

 

puzzle

1. Feladat.

A lapon Mátyás királyról állításokat olvashattok a mondával kapcsolatban. Nyírjátok ki ollóval ragasszátok föl király képe alá! Az igaz és hamis állításokat ügyesen válogassátok szét! A feladatra körülbelül 10-15 perc áll a rendelkezésedre. Ha elkészültetek, és még van időtök, tartalék feladatnak, tegyétek igazzá a hamis állításokat a vonalas papíron!

 

 

közös munka

 

válogatás

 

Önértékelés

 

 

2. Feladat

A borítékban lévő cédulákon tulajdonságok szerepelnek! Válogassátok szét a cédulákat aszerint, hogy melyik illik Mátyás királyra, és melyik a bíróra! Ragasszátok fel a lapra a képük alá!A feladat elvégzésére 15 perc áll rendelkezésetekre.

Ha elkészültetek és van még időtök, a tulajdonságok előtt álló betűket helyes sorrendbe rakva egy-egy újabb jellemző tulajdonságot kaptok, Ha megvan a megfejtés, írjátok fel az utolsó vonalra!

 

 

egyik csoport ismerteti a helyes megoldást, önellenőrzés, önértékelés

3. Feladat

Egy szoborcsoport képének szétnyírt darabjait találjátok a borítékban. Illesszétek össze a képet, és ragasszátok fel papírra! A feladatra kb. 5 perc áll rendelkezésetekre. Ha elkészültetek, és van még időtök, írjátok le a vonalas papírra, hogy kit ábrázol a szobor, ha még azt is tudjátok hol található, akkor nagyon ügyesek vagytok!

 

 

 

 

 

 

Szöveges értékelés.

Önértékelés.

4. Feladat

Húzzátok alá a mondában a kérdő mondatokat! Gyakoroljátok a mondatfajtákat villámkártyák segítségével! Párokban dolgozzatok!A feladat elvégzésére 5-10 percetek van!

páros munka

5. Feladat

A lapon összekeveredett szótagokat találhattok. Próbáljatok értelmes szavakat alkotni belőlük! Melyik csoport tud a legtöbbet 5 perc alatt?

 

 

 

A legtöbb találatot elért csoport ismerteti a jó megoldásait.

Szöveges értékelés.

6. Feladat

Képzeljétek el, milyen lehetett Mátyás király vára! Rajzoljátok le a papírra tetszőleges technikával! Legyen színes, mindenki rajzoljon bele valamit! (10-15 perc)

 

 

közös munka

csoportért érzett felelősség

egymás munkájának értékelése

 

 

A mappában található képek előnézete Mátyás mondák -