Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Tanulási technikák (2)

2008.11.18

Tanulási technikák elemzése. Tanulói típusok

 

TANÁRI tevékenység, módszerek alkalmazása

a tananyag feldolgozása során

 

TANULÓK tevékenysége

a tanítási óra folyamán

Ráhangolódás:

Postás

Karmester játékok

 

figyelem,

koncentráció

jó hangulat

Ismétlés: tanulási technikák

külső és belső feltételek

 

szókártyák csoportosítása

GONDOLATI TÉRKÉP

 

csoportalakítás

jó szokások kialakítása

Célkitűzés:

Ma arra leszünk kíváncsiak, ki milyen módszerrel tud a legjobban, leghatékonyabban tanulni.

Magyarázat

Táblázatban

Hallás után:

Tanuljunk meg 10 szót!

Szavak felsorolása – ismételt felsorolása.

(gyerek kutya, autó, csont, ház, hegy, Balaton, virág, kerítés, ló)

felsorolás lapon

 

Ki mennyit jegyzett meg?

Ki szeret így tanulni?

Látás után:

(Szavak – szőlő, kosár, autó, kerékpár, motor, körte, tulipán, ibolya, váza, szőnyeg)

Nevelői útmutatás, szavak néma elolvasása 3-szor.

 

Mennyit tudtál megjegyezni?

Mennyire volt könnyű?

Gondolkodva tanulás:

Próbálj összefüggést keresni a szavak között.

Szavak: váza, ibolya, tulipán, szőnyeg, kosár, alma, körte, autó, motor, villamos)

nevelői utasítás

önálló olvasás

 

 

tanulói magyarázatok

Képek segítségével tanulók(vizuális).

Képek – ház, könyv, virág, televízió, körte, bögre, asztal, szék, olló, érem.

 

Mozgással, mondással tanulva.

 

néhány mozgással tanul ének, mondóka felidézése, eljátszása.

Összefoglalás:

3 fő típus: látási, hallási, mozgásos

Mindenkinél más-más tanulási forma eredményesebb

Megfigyelési szempont a következő hétre:

hogy tudsz a legeredményesebben tanulni.

 

Egymás értékelése.

tetszésnyilvánítások

Befejező játék:

Táncoltunk így….

Érik a ropogós cseresznye című dalra.